2010. február 9., kedd

Itthon

Vasárnap reggel érkeztem:) NAGYON jó itthon lenni. Szilveszter óta nem voltam itthon.
Hamar telik az idő itthon, nagyon hamar. Tegnap voltam ifin, elég sokan összegyűltünk:) Isten akaratának a felismeréséről volt szó, ami nálam nagyon is ideális téma volt, és jó volt erről tanitást hallani:) Ifi után volt egy kis meglepetés is: finom fánk volt üdítővel:D a fánkról mindig eszembe jut egy fánkos vers, amit biztosan sokan ismernek, apukám szokta nekem szavalni, ő tudja kivűlről:D ide is bemásoltam:)

Jankovich Ferenc: Az egyszeri-kétszeri fánk

Fánkot sütött nagyanyánk... Volt öröm!
Egy üst zsír feketéllett a tüzön.
De amikor kezdett duzzadni a fánk,
Nagyanyó felkiált: „Elfogyott a fánk!”
Se fánk – se fánk...

Szaladtam én a szerbe szívesen,
de ott sem volt, biz egy sziporka sem.
Holott már kezdett esteledni ránk.
Ott a sok fánk, és nem volt semmi fánk!
Se fánk – se fánk...

Mit csináljunk? – gyomrunk is korgott,
Csak szipogattuk a finom szagot.
Nyálunk is csorgott, fényesült a szánk:
Csak hűlt a fánk és parázslott a fánk...
Se fánk – se fánk...

„Átszaladok a szomszédba!” – mondom én...
Jaj, úgy röstellem, - húzódott szegény,
És nagyokat zötyögött Nagyanyánk:
„Itt egy garmada fánk, és semmi fánk...”
Se fánk – se fánk...

Hát akkor mi legyen a vacsoránk?
Zsíros kenyérhez volt sónk, paprikánk.
Nem oly finom volt, mint valami fánk,
De került másnap jó akácfa-fánk,
S irral-pirral mégis kisült
Az egyszeri-kétszeri fánk.

Remélem gyakrabban jut időm írni, mostanában nem sok volt, de mostmár vége a vizsgáknak és kezdődik az új félév:)
Nyugodalmas jó éjszakát mindenkinek!
Március első hetében evangélizáció lesz Ballán!:) még majd közlök részleteket! MINDENKIT szeretettel várunk!:)

3 megjegyzés: