2010. február 14., vasárnap

Megérkeztem

Váradra. Minden rendben volt az úton. Nagyon kedves volt a kalauzbácsi és a legjobb helyre ültetett, pedig nem kértem:)
aztán, ami kissé felkavart, az szinte egy baleset volt, amit én szenvedtem volna el, ha megtörténik. Szerencsére az autó megállott még idejében...azt is tudom, hogy ez nem szerencse volt, hanem az én angyalom volt ott és őrzött meg...még nem jött el az én időm...kicsit elgondolkoztam, hogy milyen hamar lejárhat a földön a nekünk kiszabott idő...tényleg a semmiből tűnt fel a kocsi, mikor leléptem a zebrára széjjelnéztem és nem láttam kocsit, ami annyira közel lett volna...ezentúl mégjobban széjjelnézek. Kicsit még erősen dobog a szivem, ezek után....még midig látom a kocsit ahogy fékez...jó, hogy semmi rossz nem történt...
Érdekességként meg széjjel néztem a neten, hogy hogy is van evvel a Valentinnappal:) inkább az, hogy mi minden történt a nagyvilágban február 14-én:
1).Bálint-nap, Szent Bálint, a szerelmesek védőszentjének ünnepe („Valentin-nap”, a szerelmesek ünnepe). A szerelmesek, a jóbarátok és mindazok ünnepe, akik szeretik egymást. Magyarországon csupán egy évtizede kezdték el széles körben ünnepelni, bár a magyarországi svábok körében hagyományosan népszerű. Amerikában és Angliában szinte kizárólag a fiatalok ünnepe, amikor kisebb ajándékokkal (például virággal, színes léggömbökkel, szívekkel) lepik meg egymást.
2).Epilepsziával élők napja. A Nemzetközi Epilepsziaellenes Iroda (IBE) 1997. február 14-re hirdette meg az epilepsziával élők első világnapját. Azért került e nap Szent Bálint napjára, mert ő nemcsak a szerelmesek mentora, de az epilepsziások védőszentje is. A világnap lehetőséget nyújt a betegséggel és gyógyítással kapcsolatos szélesebb körű tájékoztatásra és az epilepsziával élőkkel való kézfogására.
3).Szent Cirill és Szent Metód, Európa védőszentjei ünnepe a katolikus egyházban
4).Bulgária: Szent Trifon ünnepe (Trifon Zarezan, azaz „Szőlőmetsző Trifon”, a szőlőművesek védőszentje)
5).A kínai újév

1 megjegyzés: