2009. november 19., csütörtök

Boldog Erzsébet napot!:D

Boldog Erzsébet napot kivánok az én KEDVES Erzsébeteimnek, elsősorban, de minden kedves Erzsébet nevű olvasómnak is! Azért írtam többes számban, hogy az én kedves Erzsébeteimnek, mert nálunk a családban sok Erzsébet van. Vegyük csak szépen sorjában. Nagymamám Szilágyi Erzsébet volt(1), aztán édesanyám Rácz Erzsébet volt(2) és tesvérem Bálint Erzsébet volt.(3):D azért irtam voltot, mert a családnevek közben megváltoztak, és ki is lehet találni, hogy milyen családnevekre, de az Erzsébet az nem változott.:D Sok szép emlékem van, amelyek az Erzsébet naphoz kapcsolódnak, néhányat fogok röviden elmesélni. Először is van az a monda, hogyha Erzsébet napján havazik, akkor az azt jelenti, hogy Erzsébet megrázta a pendelyét.:D hát mondanom sem kell, hogy gyermekként mennyire vártam ezt a napot, és mégjobban azt,hogy rázza meg a pendelyét...:D emlékszem olyan november 19ére, amikor akkor este elkezdett hullani a hó és mi már késő este szánkáztunk az udvaron:D az volt aztán az igazi mulatság...de jó is volt...kiszaladni a fehér, puha, friss hóba, nyomokat hagyni, hógolyózni...persze a nagyobbak nem örültek annyira a hónak, mint én.
Aztán a második legjobb élményem, vagy az első:D az volt, hogy Erzsébetnapkor én is Erzsébet voltam.:D ez persze azért volt igy, mert a család Erzsébet nevű nőtagjainak kedveskedtek valami kis aprósággal, legyen az csoki, vagy akármi( nem voltak nagy ünnepélyek vagy ilyesmi), és nagybátyám azt mondta, hamár mindenki kap valamit akkor én is kapok. Tehát az Erzsébet nap nekem is mindig hozott valamit, úgyanazt mind a többieknek:D aztán én már előtte Hedvignapra is megkaptam a részem,( már amikor eszébe juott nagybátyámnak, mert az én nevem, azért nem örvendett olyan ismertségnek, mint az Erzsébet) és Erzsébetnapkor is. Néha úgy mondták, hogy azért mert a Hedvignap is most van:P óóó ha ezekre a napokra visszagondolok, mindig csak mosolyogni tudok:D szépek voltak ezek a téli napok, otthon a családdal. Olyan hálás vagyok Istennek, hogy még él nagymamám:) ma ha minden sikerül, hazamegyek és meglepem és élőben köszöntöm fel, hogy fog örülni.:D remélem sikerül ma hazaérni...
ez november...sok szép névnap van benne...ott van még 25én a Katalin,családunkban az is van, és 30án az András, édesapám nevenapja.Szép régi magyar nevek, szép jelentéssel:) én innen is jócskán kilógok:P mindig is mondták egyesek.... Kis családunk nevenapjai egy hónapba tömörültek össze majdnem, az én nevem kivételével:D de sebaj :P jujj de elkapott a láz, hogy mihamarabb érjek haza, tehát búcsúzom is mára, vagy estéig és otthonról jelentkezem.
Odakinnt remek idő van, süt a nap!:) Napsugaras szép napot mindenkinek!:)
készülök hazaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :D

3 megjegyzés: