2009. november 10., kedd

Ezek az esős, szomorkás napok

Mikor eljön az ősz nekem mindig nehéz, hogy megőrizzem a boldogságom és hogy ne a közérzetem befolyásolja azt, hogy most jó kedvem vagy esetleg rossz kedvem legyen. Ma is mikor itt esik,még jó, hogy nagy hideg nincs...néha azon veszem észre, hogy nincs kedvem semmihez, annyira szürke minden odakinnt...meg nem csak az idő, hanem az érzelmeim is ilyenkor mintha erősebben befolyásolnák életemet.Októberben olvastam egy ilyen részt a Ma igében, és ma újból megkerestem és elolvastam, hogy mit is tegyek, hogy ne az érzelmeim irányitsanak engem, hanem Isten. Ide is leirom, mert szerintem nagyon jó kis cikk:D
Az érzelmek félrevezethetők lehetnek
"Minden féltve őrzött dolognál jobban óvd szivedet, mert onnan indul ki az élet" Példabeszédek 4:23
Egy keresztyén iró ezt írja:" Évekig az érzelmeim irányiották az életemet. Olyan volt, mintha a hullámvasúton utaztam volna, egyik nap nevettem és jól éreztem magam, a következőn meg sírtam és sajnáltam magam. Gyötörtek és irányitottak engem. Érzelmi érettségre volt szükségem, de ISTEN segítsége kellett ahhoz, hogy elérjem. Nagyon könnyű volt beleesni abba a csapdába, hogy hiszünk a változékony érzéseinknek, mint annak, amit Isten mond az Ő Igéjében. És állandóan akarati döntést kell hoznunk arra nézve, hogy a dolgokat inkább Isten szerinti módon tegyük, ne pedig a magunk módján. De ha igy teszel,felfedezed, hogy ez élet sokkal élvezetesebb, ha Isten terve szerint élsz.
Mint ahogy nem engedsz be mindenkit,aki az ajtódon kopogtat,és nem hagyod, hogy otthon érezze magát, úgy azt se engedd, hogy bármilyen felbukkanó érzelem meghatározhassa a napod irányát vagy megválaszthassa a reakcióidat. A Biblia azt mondja"Vigyázz arra mit gondolsz, mert a gondolataid irányitják az életedet!", "Foglyul ejtünk minden gondolatot a Krisztus iránti engedelmességre", ha nem áll összhangban Isten Igéjével, akkor ne gondolja rá! Pál azt mondja "hitben járunk, nem látásban", mert (és ez most lehet meg fog lepni) nem mindig fogo érezni Isten jelenlétét. A keresztrefeszités után két tanitvány gyalogolt az emmausi úton, amikor Jézus megjelent és csatlakozott hozzájuk. De ők nem ismerték fel, hogy ki volt Ő. Nem ismerték fel azt a vezetőt, akit három éven át követtek, mert "más alakban jelent meg"( Márk 16:22). Isten a hit Istene, és Ő olyan módon munkálkodik, amit a hit, és nem az érzelmek ismernek fel.

Van még mit tanulnom, hogy hogyabn is adjak át életemben Istennek minden egyes területet, nem csak a nagyokat, hanem az aprókat is, hogy Ő irányitsa egész életem:)

1 megjegyzés:

  1. “Azt mondjuk, hogy több hitet szeretnénk, de amit igazából akarunk, az látás. A látás azt mondja: “Látom, hogy ez jó nekem, biztosan Isten küldte”, a hit viszont így szól: “Isten küldte, ezért jónak kell lennie számomra.” Isten azt kéri, hogy hitben járjunk és ne látásban.” (Linda Dillow: Akinél a szív lecsendesül)

    VálaszTörlés